ចក្ខុវិស័យ៖«ប្រជាពលរដ្ឋទទួលបានសេវាសាធារណៈ និងផលប្រយោជន៍ពីការអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋានដែលផ្តល់ដោយរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិប្រកបដោយបរិយាប័ន្ន និងសមធម៌សង្គម ដែលរួមចំណែកសម្រេចឱ្យបាននូវគោលបំណងដ៏ទូលំទូលាយក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច
និងសង្គមជាតិ និងប្រែក្លាយប្រទេសកម្ពុជាឱ្យទៅជាប្រទេសដែលមានចំណូលមធ្យមកម្រិតខ្ពស់នៅឆ្នាំ២០៣០។»
គោលបំណង៖ «លើកកម្ពស់ការផ្តល់សេវា និងការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យប្រកបដោយបរិយាបន្ន សមធម៌ និងយុត្តិធម៌តាមរយៈការធ្វើទំនើបកម្មប្រព័ន្ធអភិបាលកិច្ចថ្នាក់ក្រោមជាតិ
និងការកែលម្អនូវដំណើរការផ្តល់សេវា និងគុណភាពសេវា ដើម្បីរួមចំណែកក្នុងការលុបបំបាត់ភាពក្រីក្រ និងការលើកកម្ពស់គុណភាពជីវិតរបស់ប្រជាពលរដ្ឋឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។»
គោលដៅ៖ «រៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធ និងប្រព័ន្ធអភិបាលកិច្ចរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិមានលក្ខណៈទំនើប ស្វ័យភាព ប្រសិទ្ធភាព តម្លាភាព និងគណនេយ្យភាព ក្នុងការផ្តល់សេវាសាធារណៈ និងការអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋានឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការជាអាទិភាពរបស់ប្រជាពលរដ្ឋប្រកបដោយបរិយាបន្ន
និងសមធម៌សង្គម
ក្នុងដែនសមត្ថកិច្ចរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិនីមួយៗ។ រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិនីមួយៗមានសិទ្ធិអំណាចសមស្រប និងសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តមុខងារទាំងឡាយក្រោមការត្រួតពិនិត្យពីក្រុមប្រឹក្សារបស់ខ្លួនដើម្បីធានាដល់ការពង្រឹងគណនេយ្យភាពចំពោះប្រជាពលរដ្ឋ។»
បេសកកម្ម៖ ក្នុងការសម្រេចគោលបំណង និងគោលដៅទាំងនេះ កជទី២បានកំណត់សមាសភាគជាយុទ្ធសាស្ត្រ សំខាន់ៗចំនួន៥ដែលត្រូវរៀបចំ និងអនុវត្ត ដូចខាងក្រោម៖
បន្តពង្រឹងយន្តការដឹកនាំ សម្របសម្រួលការងារកំណែទម្រង់វិមជ្ឈការ និងវិសហមជ្ឈការទាំងនៅថ្នាក់ជាតិ និងថ្នាក់ក្រោមជាតិ សំដៅលើកកម្ពស់ភាពជាម្ចាស់ និងការទទួលខុសត្រូវរបស់ក្រសួង ស្ថាប័ន និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិក្នុងការរៀបចំ និងអនុវត្តសកម្មភាពជាអាទិភាពនានានៃកម្មវិធីកំណែទម្រង់វិមជ្ឈការ និងវិសហមជ្ឈការឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព និងស័ក្ដិសិទ្ធិភាព។
បន្តពិនិត្យ និងការកែសម្រួលមុខងារ រចនាសម្ព័ន្ធ ប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រង ធនធាន និងសិទ្ធិអំណាចរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិឱ្យស្របតាមចរិតលក្ខណៈជារដ្ឋបាលនៃតំបន់ទីក្រុងធំ រដ្ឋបាលនៃតំបន់ទីប្រជុំជន និងរដ្ឋបាលនៃតំបន់ជនបទ ដោយជំរុញការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន ដើម្បីលើកកម្ពស់ប្រសិទ្ធភាពនៃការគ្រប់គ្រងការផ្តល់សេវា និងការប្រាស្រ័យទាក់ទងសាធារណៈ ព្រមទាំងដើម្បីធានាដល់ការឆ្លើយតបទៅនឹងការវិវឌ្ឍយ៉ាងរហ័សនៃសកម្មភាពផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច នគរូបនីយកម្ម បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានវិទ្យា និន្នាការបម្លាស់ទីរបស់ប្រជាពលរដ្ឋមកកាន់ទីប្រជុំជន ការកើនឡើងនៃតម្រូវការសេវាសង្គម និងតម្រូវការនៃការកាត់បន្ថយហានិភ័យនានាដែលបង្កឡើងដោយគ្រោះធម្មជាតិ ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុនិងវិបត្តិសកលនានា។
បន្តជំរុញ និងពង្រឹងការអនុវត្តសិទ្ធិអំណាច និងការទទួលខុសត្រូវរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិក្នុងការជ្រើសរើស ការគ្រប់គ្រង ការចាត់ចែង និងការប្រើប្រាស់បុគ្គលិករបស់ខ្លួនផ្អែកលើទំហំការងារ និងលទ្ធភាពហិរញ្ញវត្ថុដែលរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិនីមួយៗមាន ព្រមទាំងការធានាឱ្យរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិមានបុគ្គលិកប្រកបដោយឆន្ទៈម្ចាស់ការ ភក្ដីភាព និងមនសិការជំនាញវិជ្ជាជីវៈស្របតាមតួនាទី ការទទួលខុសត្រូវរបស់ខ្លួន ព្រមទាំងទទួលបានការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាព និងជំនាញវិជ្ជាជីវៈជាប្រចាំ។
បន្តរៀបចំឱ្យរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិមានធនធានថវិកាដែលអាចព្យាករណ៍បាន និងមានទំហំសមស្របព្រមទាំងអាចវិភាជធនធានថវិកាទាំងនោះប្រកបដោយភាពបត់បែនសម្រាប់ការប្រើប្រាសលើអនុវត្តមុខងារ និងកិច្ចការអាទិភាពនានា ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការនានារបស់ប្រជាពលរដ្ឋដែលបានកំណត់នៅក្នុងផែនការអភិវឌ្ឍ កម្មវិធីវិនិយោគរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិនីមួយៗឱ្យបានទាន់ពេលវេលា និងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់។
បន្តធ្វើទំនើបកម្មយន្ដការ និងនីតិវិធីនៃការផ្ដល់សេវាសាធារណៈ ការអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋាន និងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាសាធារណៈរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ ដើម្បីលើកកម្ពស់នៃការផ្តល់សេវាសាធារណៈ និងការអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋាន ឆ្លើយយតប ទៅនឹងតម្រូវការចាំបាច់នានារបស់ប្រជាពលរដ្ឋ
ក្នុងដែនសមត្ថកិច្ចរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិនីមួយៗប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព តម្លាភាព គណនេយ្យភាព បរិយាប័ន្ន និងសមធម៌សង្គម។
បន្ថែមលើសមាសភាគទាំង៥ កជទី២ មានកិច្ចការអន្តរវិស័យចំនួន២បន្ថែម រួមមាន៖
ការលើកកម្ពស់សមភាពយេនឌ័រ បរិយាប័ន្ន និងសមធម៌សង្គម៖ ផ្តោតលើការពង្រឹងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិក្នុងការជ្រើសរើស និងគ្រប់គ្រងបុគ្គលិក រៀបចំផែនការ និងធនធាន ព្រមទាំងចាត់ចែងការផ្តល់សេវាសាធារណៈ និងអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋានដោយគ្មានការរើសអើង និងមិនប្រកាន់ជាតិសាសន៍ សាសនា ភេទ ជនពិការ និងឆ្លើយតបដល់ក្រុមជនងាយរងគ្រោះនានាក្នុងសង្គមប្រកបដោយបរិយាប័ន្ន និងសមធម៌។
ការគ្រប់គ្រងការកាត់បន្ថយភាពងាយរងគ្រោះពីការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
ការកាត់បន្ថយហានិភ័យនៃគ្រោះមហន្តរាយ និងជំងឺឆ្លងកាចសាហាវនានា៖ ផ្តោតលើការពង្រឹងសមត្ថភាពរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិអាចវាយតម្លៃ
គ្រប់គ្រង និងឆ្លើយតបដោយប្រសិទ្ធភាពនឹងភាពងាយរងគ្រោះពីការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
គ្រោះមហន្តរាយ និងជំងឺឆ្លងកាចសាហាវនានា ដើម្បីគាំទ្រដល់សុខុមាលភាពរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ
និងអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាពនៅក្នុងមូលដ្ឋានរបស់ខ្លួន។
ក្នុងនោះ កជទី២ ត្រូវរៀបចំការអនុវត្តជា២ដំណាក់កាលគឺការរៀបចំ និងការអនុវត្តផែនការអនុវត្តរយៈពេល៥ឆ្នាំលើកទី១ (ផអ៥ទី១) ដែលត្រូវអនុវត្តពីឆ្នាំ២០២១ដល់ឆ្នាំ២០២៥ និងផែនការអនុវត្តរយៈពេល៥ឆ្នាំដំណាក់កាលទី២ (ផអ៥ទី២) ដែលត្រូវរៀបចំ និងអនុវត្តពីឆ្នាំ២០២៦ ដល់ឆ្នាំ២០៣០។ បច្ចុប្បន្ននេះ គ.ជ.អ.ប. បាននិងកំពុងដឹកនាំ សម្របសម្រួលជាមួយក្រសួង ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធនៅថ្នាក់ជាតិ និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិក្នុងការអនុវត្តផអ៥ទី១។
ផអ៥ទី១ ត្រូវអនុវត្តតាមរយៈផែនការសកម្មភាពប្រចាំឆ្នាំនីមួយៗ។ ផ្អែកលើលទ្ធផលរំពឹងទុក សកម្មភាពអាទិភាព និងសូចនាករដែលបានកំណត់ក្នុងផអ៥ទី១ គ.ជ.អ.ប. បានដឹកនាំ សម្របសម្រួលជាមួយក្រសួង ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធទាំងនៅថ្នាក់ជាតិ និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិក្នុងការរៀបចំ និងអនុវត្តផែនការសកម្មភាព និងថវិកាប្រចាំឆ្នាំនីមួយៗ ដែលហៅថា ផែនការសកម្មភាព និងថវិកាប្រចាំឆ្នាំរបស់ គ.ជ.អ.ប. ។ ក្នុងផែនការសកម្មភាព និងថវិកាប្រចាំឆ្នាំនីមួយៗរបស់ គ.ជ.អ.ប. បានកំណត់នូវលទ្ធផលរំពឹងទុកតាមសមាសភាគនីមួយៗ សកម្មភាពអាទិភាព និងស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវលើការអនុវត្តសកម្មភាពជាអាទិភាពនីមួយៗ និងសូចនាករដែលត្រូវសម្រេចទៅតាមលទ្ធផលរំពឹងទុកនីមួយៗផងដែរ។
ក្នុងក្របខណ្ឌនៃការគ្រប់គ្រងកជទី២
បានតម្រូវឱ្យមានការសិក្សា វាយតម្លៃពាក់កណ្តាលអាណត្តិនៃកជទី២ ឬការវាយតម្លៃបញ្ចប់ផអ៥ទី១
ដែលការសិក្សា វាយតម្លៃនេះត្រូវអនុវត្តក្នុងអំឡុងឆ្នាំទី៥នៃផអ៥ទី១ គឺក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ។
ការវាយតម្លៃពាក់កណ្តាលអាណត្តិនេះមានគោលបំណងវាយតម្លៃឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីវឌ្ឍនភាព
និងកំណត់បញ្ហាប្រឈមជាគន្លឹះនានាក្នុងការអនុវត្តផអ៥ទី១ផង ហើយលទ្ធផលនៃការសិក្សាវាយតម្លៃពាក់កណ្តាលអាណត្តិនេះ
ក៏នឹងត្រូវប្រើប្រាស់សម្រាប់ការរៀបចំតាក់តែងផអ៥ទី២ផងដែរ។
ដើម្បីទាញយកឯកសារ៖ កម្មវិធីជាតិដំណាក់កាលទី២
ស្ថិតក្នុងបរិវេណក្រសួងមហាផ្ទៃ អគារ (V) មហាវិថីព្រះនរោត្តម សង្កាត់ទន្លេបាសាក់ ខណ្ឌចំការមន រាជធានីភ្នំពេញ ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា
(+855) 78 575 775
info@ncdd.gov.kh