កម្មវិធីជាតិដំណាក់កាលទី២ (កជទី២)

Banner

ចក្ខុវិស័យ​៖​ «ប្រជាពលរដ្ឋ​ទទួល​បាន​សេវា​សាធារណៈ​ និង​ផលប្រយោជន៍​ពី​ការអភិវឌ្ឍ​មូលដ្ឋាន​ដែល​ផ្តល់​ដោយ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ប្រកប​ដោយ ​បរិយាប័ន្ន​ និង​សមធម៌​សង្គម​ ដែល​រួម​ចំណែក​សម្រេច​ឱ្យ​បាននូវ​គោលបំណង​ដ៏​ទូលំទូលាយ​ក្នុង​ការអភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​ និង​សង្គមជាតិ​ និង​ប្រែ​ក្លាយ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ឱ្យ​ទៅ​ជា​ប្រទេស​ដែល​មាន​ចំណូល​មធ្យម​កម្រិត​ខ្ពស់​នៅ​ឆ្នាំ២០៣០​។»​

គោលបំណង៖​ «លើក​កម្ពស់​ការផ្តល់​សេវា​ និង​ការអភិវឌ្ឍ​តាម​បែប​ប្រជាធិបតេយ្យ​ប្រកប​ដោយ​បរិយាបន្ន​ សមធម៌​ និង​យុត្តិធម៌​តាមរយៈ​ការធ្វើ​ទំនើបកម្ម​ប្រព័ន្ធ​អភិបាលកិច្ច​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ និង​ការកែលម្អ​នូវ​ដំណើរការ​ផ្តល់សេវា​ និង​គុណភាព​សេវា​ ដើម្បី​រួម​ចំណែក​ក្នុង​ការលុប​បំបាត់​ភាពក្រីក្រ​ និង​ការលើក​កម្ពស់​គុណភាព​ជីវិត​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ឱ្យ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង​។» 

គោលដៅ៖ «រៀបចំ​រចនាសម្ព័ន្ធ​ និង​ប្រព័ន្ធ​អភិបាលកិច្ច​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​មាន​លក្ខណៈ​ទំនើប​ ស្វ័យភាព​ ប្រសិទ្ធភាព​ តម្លាភាព​ និង​គណនេយ្យភាព​ ក្នុង​ការផ្តល់​សេវា​សាធារណៈ​ និង​ការអភិវឌ្ឍ​មូលដ្ឋាន​ឆ្លើយតប​ទៅនឹង​តម្រូវការ​ជា​អាទិភាព​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ប្រកប​ដោយ​បរិយាបន្ន ​ និង​សមធម៌​សង្គម​ ក្នុង​ដែនសមត្ថកិច្ច​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នីមួយៗ​។»

បេសកកម្ម  ក្នុងការសម្រេច​គោលបំណង​ និង​គោលដៅ​ទាំងនេះ​ កជទី២​បាន​កំណត់​សមាសភាគ​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​ សំខាន់ៗ​ចំនួន៥​ដែល​ត្រូវ​រៀបចំ​ និង​អនុវត្ត​ ដូចខាងក្រោម​៖


សមាសភាគទី១៖ ការដឹកនាំ និងការសម្របសម្រួលការងារកំណែទម្រង់៖ យន្តការដឹកនាំ សម្របសម្រួល និងគាំទ្រនៅថ្នាក់ជាតិ និងថ្នាក់ក្រោមជាតិត្រូវបានពង្រឹង ដើម្បីលើកកម្ពស់ភាពជាម្ចាស់ និងការទទួលខុសត្រូវរបស់ក្រសួង ស្ថាប័ននានានៅក្នុងការរៀបចំតាក់តែង និងអនុវត្តនូវកម្មវិធីកំណែទម្រង់ការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងស័ក្ដិសិទ្ធភាព។


សមាសភាគទី២៖ រចនាសម្ព័ន្ធ និងប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ៖ រចនាសម្ព័ន្ធ ប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងរដ្ឋបាល សិទ្ធិអំណាច និងមុខងាររបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិត្រូវបានកំណត់យ៉ាងច្បាស់លាស់តាមកម្រិត និងតាមប្រភេទរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិនីមួយៗ ស្របតាមចរិតលក្ខណៈជារដ្ឋបាលនៃតំបន់ទីក្រុងធំ រដ្ឋបាលនៃតំបន់ទីប្រជុំជន និងរដ្ឋបាលនៃតំបន់ជនបទ ដោយជំរុញការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន ដើម្បីលើកកម្ពស់ប្រសិទ្ធភាពនៃការគ្រប់គ្រង ការផ្តល់សេវាសាធារណៈ និងការប្រាស្រ័យទាក់ទងសាធារណៈ។


សមាសភាគទី៣៖ ការគ្រប់គ្រង និងការអភិវឌ្ឍធនធានមនុស្ស៖ រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិមានសិទ្ធិជ្រើសរើស គ្រប់គ្រង ចាត់ចែង និងប្រើប្រាស់បុគ្គលិករបស់ខ្លួនផ្អែកលើទំហំការងារ និងលទ្ធភាពហិរញ្ញវត្ថុរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិនីមួយៗ និងមានបុគ្គលិកដែលប្រកបដោយឆន្ទៈម្ចាស់ការ ភក្ដីភាព និងមនសិការជំនាញវិជ្ជាជីវៈស្របតាមតួនាទី ការទទួលខុសត្រូវរបស់ខ្លួន ព្រមទាំងទទួលបានការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាព និងជំនាញវិជ្ជាជីវៈជាប្រចាំ។


សមាសភាគទី៤៖ វិមជ្ឈការហិរញ្ញវត្ថុ និងប្រព័ន្ធផែនការនិងថវិការបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ៖ រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិមានធនធានថវិកាដែលអាចព្យាករណ៍បាន និងមានទំហំសមស្របទៅនឹងមុខងារ និងអាទិភាពគោលនយោបាយជាតិ ហើយត្រូវបានវិភាជសម្រាប់ការប្រើប្រាស់ប្រកបដោយភាពបត់បែនក្នុងការឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការនានា ដូចមានកំណត់នៅក្នុងផែនការអភិវឌ្ឍ កម្មវិធីវិនិយោគ និងផែនការយុទ្ធសាស្រ្តថវិការបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ។


សមាសភាគទី៥៖ ការផ្តល់សេវាសាធារណៈ និងការអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋាន៖ រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិមានយន្ដការ នីតិវិធី និងស្តង់ដារសម្រាប់ការផ្ដល់សេវាសាធារណៈ ការអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋាន និងការប្រាស្រ័យទាក់ទងសាធារណៈប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព តម្លាភាព គណនេយ្យភាព បរិយាប័ន្ន និងសមធម៌សង្គមតាមរយៈការអនុវត្តមុខងារជាអាណត្តិទូទៅ ឬមុខងារជាជម្រើស និងមុខងារជាកាតព្វកិច្ច ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការរបស់ប្រជាពលរដ្ឋក្នុងដែនសមត្ថកិច្ចរបស់ខ្លួន។


បន្ថែម​លើ​សមាសភាគ​ទាំង៥ កជទី២​ មាន​​កិច្ចការ​អន្តរ​វិស័យ​ចំនួន២​បន្ថែម​ រួមមាន​៖ 

ការលើកកម្ពស់សមភាពយេនឌ័រ បរិយាប័ន្ន និងសមធម៌សង្គម៖ រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិជ្រើសរើស និងគ្រប់គ្រងបុគ្គលិក រៀបចំផែនការ និងធនធាន ព្រមទាំងចាត់ចែងការផ្តល់សេវាសាធារណៈ និងអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋានដោយគ្មានការរើសអើង និងមិនប្រកាន់ជាតិសាសន៍ សាសនា ភេទ ជនពិការ និងឆ្លើយតបដល់ក្រុមជនងាយរងគ្រោះនានាក្នុងសង្គមប្រកបដោយបរិយាប័ន្ន និងសមធម៌។

ការគ្រប់គ្រងការកាត់បន្ថយភាពងាយរងគ្រោះពីការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ការកាត់បន្ថយហានិភ័យនៃគ្រោះមហន្តរាយ និងជំងឺឆ្លងកាចសាហាវនានា៖ រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិអាចវាយតម្លៃ គ្រប់គ្រង និងឆ្លើយតបដោយប្រសិទ្ធភាពនឹងភាពងាយរងគ្រោះពីការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ គ្រោះមហន្តរាយ និងជំងឺឆ្លងកាចសាហាវនានា ដើម្បីគាំទ្រដល់សុខុមាលភាពរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ និងអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាពនៅក្នុងមូលដ្ឋានរបស់ខ្លួន។ 

 

ក្នុងនោះ​ កជទី២ ​ត្រូវ​រៀបចំ​ការអនុវត្ត​ជា​២ដំណាក់កាល​គឺ​ការរៀបចំ​ និង​ការអនុវត្ត​ផែនការ​អនុវត្ត​រយៈពេល​៥ឆ្នាំ​លើកទី១​ (ផអ៥ទី១)​ ដែល​ត្រូវ​អនុវត្ត​ពី​ឆ្នាំ២០២១​ដល់​ឆ្នាំ២០២៥​ និង​ផែនការ​អនុវត្ត​រយៈពេល​៥ឆ្នាំ​ដំណាក់កាលទី២​ (ផអ៥ទី២)​ ដែល​ត្រូវ​រៀបចំ​ និង​អនុវត្ត​ពីឆ្នាំ២០២៦​ ដល់ឆ្នាំ២០៣០​។


ផអ៥ទី១ ​ត្រូវ​អនុវត្ត​តាមរយៈ​ផែនការ​សកម្មភាព​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​នីមួយៗ​។ ​ផ្អែក​លើ​លទ្ធផល​រំពឹង​ទុក​ សកម្មភាព​អាទិភាព​ និង​សូចនាករ​ដែល​បាន​កំណត់​ក្នុង​ផអ៥ទី១ គ.ជ.អ.ប.​ បានដឹកនាំ​ សម្របសម្រួល​ជាមួយ​ក្រសួង​ ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំង​នៅ​ថ្នាក់ជាតិ​ និង​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ក្នុង​ការរៀបចំ​ និង​អនុវត្ត​ផែនការ​សកម្មភាព​ និង​ថវិកា​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​នីមួយៗ​ ដែល​ហៅថា​ ផែនការ​សកម្មភាព​ និង​ថវិកា​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​របស់​ គ.ជ.អ.ប.​ ។ ​ក្នុង​ផែនការ​សកម្មភាព​ និង​ថវិកា​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​នីមួយៗ ​របស់​ គ.ជ.អ.ប.​ បាន​កំណត់​នូវ​លទ្ធផល​រំពឹង​ទុក​តាម​សមាសភាគ​នីមួយៗ​ សកម្មភាព​អាទិភាព​ និង​ស្ថាប័ន​ទទួល​ខុសត្រូវ​លើ​ការអនុវត្ត​សកម្មភាព​ជា​អាទិភាព​នីមួយៗ​ និង​សូចនាករ​ដែល​ត្រូវ​សម្រេច​ទៅ​តាម​លទ្ធផល​រំពឹង​ទុក​នីមួយៗ​ផង​ដែរ​។


ក្នុង​ក្របខណ្ឌ​នៃ​ការគ្រប់គ្រង​កជទី២​ បាន​តម្រូវ​ឱ្យ​មាន​ការសិក្សា​វាយតម្លៃ​ពាក់​កណ្តាល​អាណត្តិ​នៃ​កជទី២​ ឬ​ការវាយតម្លៃ​បញ្ចប់​ផអ៥ទី១​ ដែល​ការសិក្សា​វាយតម្លៃ​នេះ ​ត្រូវ​អនុវត្ត​ក្នុង​អំឡុង​ឆ្នាំទី៥​នៃ​ផអ៥ទី១​ គឺ​ក្នុង​ឆ្នាំ២០២៥នេះ​។​ ការវាយតម្លៃ​ពាក់​កណ្តាល​អាណត្តិនេះ​មាន​គោលបំណង​វាយតម្លៃ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​អំពី​វឌ្ឍនភាព ​ និង​កំណត់​បញ្ហា​ប្រឈម​ជា​គន្លឹះ​នានា​ក្នុង​ការអនុវត្ត​ផអ៥ទី១​ផង ហើយ​លទ្ធផល​នៃ​ការសិក្សា​វាយតម្លៃ​ពាក់​កណ្តាល​អាណត្តិ​នេះ​ ក៏​នឹង​ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​សម្រាប់​ការរៀបចំ​តាក់តែង​ផអ៥ទី២​ផងដែរ​។


ដើម្បីទាញយកឯកសារ៖ កម្មវិធីជាតិដំណាក់កាលទី២

icon

អត្ថបទពាក់ព័ន្ធ ៖

ទំនាក់ទំនង

ស្ថិតក្នុងបរិវេណក្រសួងមហាផ្ទៃ អគារ (V) មហាវិថីព្រះនរោត្តម សង្កាត់ទន្លេបាសាក់ ខណ្ឌចំការមន រាជធានីភ្នំពេញ ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា

(+855) 78 575 775

info@ncdd.gov.kh

ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ

គណនេយ្យភាពសង្គម

Social MediaSocial Media
© រក្សាសិទិ្ធគ្រប់យ៉ាងដោយ គ.ជ.អ.ប. ឆ្នាំ​ ២០២៥
សហការរៀបចំដោយ ៖  
logo_s_ncdd
logo_s_japan
UNDP