១. សេចក្តីផ្តើម
ការងារគណនេយ្យភាពសង្គម គឺជាការងារដ៏ចាំបាច់មួយនៃកំណែទម្រង់វិមជ្ឈការ និងវិសហមជ្ឈការ។ ការរៀបចំ និងការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គម គឺដើម្បី (១) បង្កលក្ខណៈងាយស្រួលជូនប្រជាពលរដ្ឋក្នុងការទទួលបានព័ត៌មានចាំបាច់នានាពីរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងអង្គភាពផ្តល់សេវានានានៅតាមមូលដ្ឋាន (២) ជំរុញលើកទឹកចិត្តឱ្យប្រជាពលរដ្ឋចូលរួមផ្តល់យោបល់ត្រឡប់ និងគំនិតផ្តួចផ្តើមនានាជូនដល់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងអង្គភាពផ្តល់សេវាអំពីវិធានការ ឬមធ្យោបាយនានាដែលត្រូវផ្តល់ការយកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការកែលម្អទាំងប្រសិទ្ធភាព និងគុណភាពសេវា និង (៣) ពង្រឹងការចូលរួមរបស់ប្រជាពលរដ្ឋក្នុងការតាមដាន ត្រូតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃលើការបំពេញការងារ និងការផ្តល់សេវារបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងអង្គភាពផ្តល់សេវានានា។
ការងារនេះ ត្រូវបានចាប់ផ្តើមតាមរយៈការរៀបចំ និងដាក់ឱ្យអនុវត្តផែនការយុទ្ធសាស្រ្តស្តីពីការងារគណនេយ្យភាពសង្គមក្នុងឆ្នាំ២០១៣ ដោយ គ.ជ.អ.ប. និងបានអនុវត្តសាកល្បងរយៈពេល២ឆ្នាំ ចាប់ពីឆ្នាំ២០១៤-២០១៥។ ឆ្លងតាមការប្រមូលចងក្រងមេរៀនបទពិសោធន៍ដែលទទួលបានពីការអនុវត្តសាកល្បងការងារគណនេយ្យភាពសង្គមនេះ គ.ជ.អ.ប. បានដាក់ចេញនូវផែនការអនុវត្តគណនេយ្យភាពសង្គម
ដំណាក់កាលទី១ រយៈពេល៣ឆ្នាំ (២០១៦-២០១៨) ដែលផ្តោតលើសេវានៅមូលដ្ឋានចំនួន០៣គឺ៖
- ការបំពេញការងាររបស់ក្រុមប្រឹក្សាឃុំ
- ការផ្តល់សេវានៅសាលាបឋមសិក្សា
-
ការផ្តល់សេវានៅមណ្ឌលសុខភាព
បន្ទាប់មកផែនការអនុវត្តគណនេយ្យភាពសង្គមដំណាក់កាលទី២ រយៈពេល៥ឆ្នាំ (២០១៩-២០២៣) ក៏ត្រូវបានអនុម័ត និងដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការរួមគ្នារវាងភាគីរដ្ឋ (ដែលរួមមានតំណាងក្រសួង ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ) និងភាគីអង្គការសង្គមស៊ីវិលនៅក្នុងឆ្នាំ២០១៩។ ក្នុងនោះផងដែរ ផែនការអនុវត្តគណនេយ្យភាពសង្គមដំណាក់កាលទី២ ត្រូវបានឯកភាពដោយ សម្តេចក្រឡាហោម ស ខេង ក្នុងការពន្យាពេលអនុវត្តរហូតដល់ឆ្នាំ២០២៥ ដើម្បីសម្រេចឱ្យបានគោលបំណង និងគោលដៅរបស់ខ្លួន និងឱ្យស្របតាមក្របខ័ណ្ឌពេលវេលានៃផែនការអនុវត្តរយៈពេល៥ឆ្នាំ ដំណាក់កាលទី១ (២០២១-២០២៥) នៃកម្មវិធីជាតិសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិ ដំណាក់កាលទី២ របស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា។

២. តំបន់គោលដៅអនុវត្ត និងការពង្រីកវិសាលភាពសេវា
ការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គមបាន និងកំពុងអនុវត្តនៅក្នុងក្រុង ស្រុក ខណ្ឌគោលដៅចំនួន១៩០ នៃរាជធានី ខេត្តចំនួន២៥ ដោយគ្របដណ្តប់លើការផ្តល់សេវារបស់រដ្ឋបាលឃុំ សង្កាត់ចំនួន១.៥៥០ ស្មើនឹង៩៤% នៃឃុំ សង្កាត់ទូទាំងប្រទេស សាលាបឋមសិក្សាចំនួន៦.៩២២ ស្មើនឹង៩៤% នៃសាលាបឋមសិក្សាទូទាំងប្រទេស មណ្ឌលសុខភាពចំនួន១.២៥៦ ស្មើនឹង៩៦% នៃមណ្ឌលសុខភាពទូទាំងប្រទេស និងការផ្តល់សេវារបស់រដ្ឋបាលក្រុង ស្រុក ខណ្ឌចំនួន៥៤ ស្មើនឹង២៦% នៃក្រុង ស្រុក ខណ្ឌទូទាំងប្រទេស។
តារាងតំបន់គោលដៅនិងការគ្របដណ្តប់លើសេវានៃការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គម
បរិយាយ |
ចំនួនទូទាំងប្រទេស |
ដំណាក់កាលទី១ |
ដំណាក់កាលទី២ (គិតត្រឹម២០២៥) |
ចំនួន |
ភាគរយ |
តំបន់គោលដៅអនុវត្ត |
រាជធានី ខេត្ត |
២៥ |
១៨ |
២៥ |
១០០% |
ក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ |
២១០ |
៩៨ |
១៩០ |
៩០% |
គ្របដណ្តប់លើសេវា |
ឃុំ សង្កាត់ |
១.៦៥២ |
៨២៧ |
១.៥៥០ |
៩៤% |
សាលាបឋមសិក្សា |
៧.៧២១ |
៤.១០៦ |
៦.៩២២ |
៩៤% |
មណ្ឌលសុខភាព |
១.៣១៣ |
៦០៥ |
១.២៥៦ |
៩៦% |
រដ្ឋបាលក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ |
២១០ |
០ |
៥៤ |
២៦% |
ក្នុងនោះផងដែរ ការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គម ដំណាក់កាលទី២ លេខាធិការដ្ឋាន គ.ជ.អ.ប. បានទទួលការគាំទ្រថវិកាពីរដ្ឋាភិបាលស្វីស រដ្ឋាភិបាលអាល្លឺម៉ង់ និងរដ្ឋាភិបាលអូស្រ្តាលីតាមរយៈមូលនិធិបរធនបាលកិច្ច (Trust Fund) ដែលសម្របសម្រួលដោយធនាគារពិភពលោក ដោយបាននឹងកំពុងអនុវត្តនៅក្នុងនៅក្នុងក្រុង ស្រុក ខណ្ឌគោលដៅចំនួន១០៣ នៃរាជធានី ខេត្តចំនួន២០ ដោយគ្របដណ្តប់លើការផ្តល់សេវារបស់រដ្ឋបាលឃុំ សង្កាត់ចំនួន៨៦២ ស្មើនឹង៥២% នៃឃុំ សង្កាត់ទូទាំងប្រទេស សាលាបឋមសិក្សាចំនួន៣.៩២២ ស្មើនឹង៥១% នៃសាលាបឋមសិក្សាទូទាំងប្រទេស មណ្ឌលសុខភាពចំនួន៧០២ ស្មើនឹង៥៣% និង ការផ្តល់សេវារបស់រដ្ឋបាលក្រុង ស្រុក ខណ្ឌចំនួន២០ ស្មើនឹង១០% នៃក្រុង ស្រុក ខណ្ឌទូទាំងប្រទេស។
តារាងតំបន់គោលដៅនិងការគ្របដណ្តប់លើសេវានៃការអនុវត្តគម្រោង
បរិយាយ |
ចំនួនទូទាំងប្រទេស |
ដំណាក់កាលទី២ (គិតត្រឹម២០២៥) |
ចំនួន |
ភាគរយ |
តំបន់គោលដៅអនុវត្ត |
រាជធានី ខេត្ត |
២៥ |
២០ |
៨០% |
ក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ |
២១០ |
១០៣ |
៦២% |
គ្របដណ្តប់លើសេវា |
ឃុំ សង្កាត់ |
១.៦៥២ |
៨៦២ |
៥២% |
សាលាបឋមសិក្សា |
៧.៧២១ |
៣.៩២២ |
៥១% |
មណ្ឌលសុខភាព |
១.៣១៣ |
៧០២ |
៥៣% |
រដ្ឋបាលក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ |
២១០ |
២០ |
១០% |
៣. កិច្ចសហការសម្របសម្រួល ដៃគូអនុវត្ត និងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍
ការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គម ត្រូវការជាចាំបាច់នូវកិច្ចសហការក្នុងភាពជាដៃគូរវាងផ្នែក ផ្គត់ផ្គង់ (ភាគីរដ្ឋ) ដែលមានក្រសួង ស្ថាប័នថ្នាក់ជាតិ រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងអង្គភាពផ្តល់សេវា និងផ្នែកតម្រូវការ (ភាគីមិនមែនរដ្ឋ) ដែលជាប្រជាពលរដ្ឋ ដោយមានការសម្របសម្រួលដោយអង្គការសង្គមស៊ីវិល។
៣.១. ការគ្រប់គ្រង
គណៈកម្មាធិការដឹកនាំការងារគណនេយ្យភាពសង្គមមួយត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយ គ.ជ.អ.ប. ដែលមានសមាជិកសរុបចំនួន១៩រូប (តំណាងក្រសួង ស្ថាប័នរាជរដ្ឋាភិបាលចំនួន១០រូប និងអង្គការសង្គមស៊ីវិលចំនួន០៩រូប) ព្រមទាំងមានដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ចំនួន០៧ជាអ្នកសង្កេតការណ៍។
គ.គ.អ.ស. មានសមាសភាពដូចខាងក្រោម
ឯកឧត្តមរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងមហាផ្ទៃ និងជាសមាជិក គ.ជ.អ.ប. |
ជាប្រធាន |
ឯកឧត្តមអនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងមហាផ្ទៃ និងជាអនុប្រធានលេខាធិការដ្ឋាន គ.ជ.អ.ប. |
ជាអនុប្រធាន |
តំណាងអង្គការសង្គមស៊ីវិលមួយរូប |
ជាអនុប្រធាន |
តំណាងលេខាធិការដ្ឋាន គ.ជ.អ.ប. |
ជាសមាជិក |
តំណាងក្រសួងមហាផ្ទៃ |
ជាសមាជិក |
តំណាងក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ |
ជាសមាជិក |
តំណាងក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា |
ជាសមាជិក |
តំណាងក្រសួងសុខាភិបាល |
ជាសមាជិក |
តំណាងក្រសួងឧស្សាហកម្ម វិទ្យាសាស្រ្ត បច្ចេកវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍ |
ជាសមាជិក |
តំណាងក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន |
ជាសមាជិក |
តំណាងក្រសួងផែនការ |
ជាសមាជិក |
តំណាងអង្គការសង្គមស៊ីវិលដៃគូអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គម ០៨រូប |
ជាសមាជិក |

គ.គ.អ.ស. បង្កើតឡើងក្នុងគោលបំណង ដើម្បីផ្តល់វេទិកាសម្រាប់កិច្ចពិភាក្សា ដោះស្រាយបញ្ហា និងធ្វើសេចក្តីសម្រេចចិត្តលើការរៀបចំគោលនយោបាយ ផែនការសកម្មភាព និងថវិកា ការកំណត់តំបន់គោលដៅ និងនីតិវិធីគាំទ្រការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គមនៅថ្នាក់ជាតិ និងក្រោមជាតិ ព្រមទាំងមានរបបប្រជុំជាទៀតទាត់ប្រចាំឆមាស។
៣.២. ផ្នែកផ្គត់ផ្គង់
- ថ្នាក់ជាតិ៖ លេខាធិការដ្ឋាន គ.ជ.អ.ប. ក្រសួងមហាផ្ទៃ ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា ក្រសួងសុខាភិបាល ក្រសួងផែនការ ក្រសួងឧស្សាហកម្ម វិទ្យាសាស្រ្ត បច្ចេកវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍ និងក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន។
- រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ៖ ក្រុមការងារគណនេយ្យភាពសង្គមថ្នាក់រាជធានី ខេត្ត ក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ មន្រ្តីបង្គោលគណនេយ្យភាពសង្គមនៃអង្គភាពផ្តល់សេវាទាំងបី រួមមាន រដ្ឋបាលឃុំ សង្កាត់ សាលាបឋមសិក្សា និងមណ្ឌលសុខភាព។
៣.៣. ផ្នែកតម្រូវការ
- ប្រជាពលរដ្ឋ
- អង្គការសង្គមស៊ីវិល៖ ការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គម ដំណាក់កាលទី២ នេះ លេខាធិការដ្ឋាន គ.ជ.អ.ប. បានចុះអនុស្សារណៈយោគយល់ជាមួយអង្គការសង្គមស៊ីវិលចំនួន៤ រួមមាន៖ ១). អង្គការទស្សនៈពិភពលោកអន្តរជាតិប្រចាំកម្ពុជា ២). អង្គការឃែរអន្តរជាតិ ៣). អង្គការ FHI 360 និង ៤). អង្គការអុកស្វាមប្រចាំកម្ពុជា ព្រមទាំងមានអង្គការដៃគូអនុវត្តនៅមូលដ្ឋានចំនួន២៩ ដោយគ្របដណ្តប់នៅក្នុងរដ្ឋបាលឃុំ សង្កាត់ចំនួន ១.២៩៨ ស្មើនឹង៧៩% ទូទាំងប្រទេស នៃរដ្ឋបាលក្រុង ស្រុក ខណ្ឌគោលដៅចំនួន១៦៦ ក្នុងរាជធានី ខេត្តទាំង២៥។ នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៥ នេះ ការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គមផ្នែកតម្រូវការនៅមានការគាំទ្រតែអង្គការទស្សនៈពិភពលោកមួយប៉ុណ្ណោះ ដែលនៅបន្តអនុស្សារណៈយោគយល់ជាមួយលេខាធិការដ្ឋាន គ.ជ.អ.ប. ដោយគ្របដណ្តប់នៅក្នុងរដ្ឋបាលឃុំ សង្កាត់ចំនួន១.០៦៥ ស្មើនឹង៦៤% នៃក្រុង ស្រុក ខណ្ឌគោលដៅចំនួន១២៧ ក្នុងរាជធានី ខេត្តចំនួន២១។
- អ្នកសម្របសម្រួលគណនេយ្យភាពសហគមន៍ (CAF)៖ ជាយុវជនស្ម័គ្រចិត្តនៅថ្នាក់ឃុំ សង្កាត់ ដែលត្រូវបានជ្រើសរើសដើម្បីធ្វើជួយសម្របសម្រួលការងារគណនេយ្យភាពសង្គមនៅតាមសហគមន៍។
៣.៤. ដៃគូអភិវឌ្ឍន៍
នៅក្នុងផែនការអនុវត្តគណនេយ្យភាពសង្គម ដំណាក់កាលទី២ (២០១៩-២០២៥) នេះ លេខាធិការដ្ឋាន គ.ជ.អ.ប. និងអង្គការទស្សនៈពិភពលោក បានទទួលការគាំទ្រថវិកា ពីមូលនិធិបរធនបាលកិច្ច (Trust Fund) ចំនួនប្រមាណ២០ លានដុល្លារអាមេរិក ដែលគ្រប់គ្រងដោយធនាគារពិភពលោក ដោយមានការចូលរួមថវិកាពីដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ចំនួន០៣រួមមាន៖
- រដ្ឋាភិបាលអាល្លឺម៉ង់ ចំនួនប្រមាណ ៥ លានអឺរ៉ូ។
- រដ្ឋាភិបាលស្វីស ចំនួនប្រមាណ ៤ លានដុល្លារអាមេរិក។
- រដ្ឋាភិបាលអូស្រ្តាលី ចំនួនប្រមាណ ១៥ លានដុល្លារអូស្រ្តាលី។
ទន្ទឹមនឹងនេះ ក៏មានដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ចំនួន០២ផ្សេងទៀតបានគាំទ្រថវិកាដល់អង្គការសង្គមស៊ីវិលមួយចំនួនក្នុងការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គម ដែលរួមមាន៖
សហភាពអឺរ៉ុប គាំទ្រថវិកាដល់អង្គការឃែរអន្តរជាតិប្រចាំកម្ពុជា ចំនួនប្រមាណ២,៨៦ លានដុល្លារអាមេរិក និង
ទីភ្នាក់ងារសហរដ្ឋអាមេរិកដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍អន្តរជាតិ (USAID) គាំទ្រថវិកាដល់អង្គការសុខភាពគ្រួសារអន្តរជាតិប្រចាំកម្ពុជា (FHI 360) ចំនួនប្រមាណ១៧ លានដុល្លារអាមេរិក។
៤. ការអនុវត្តសកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គមនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិ
ការងារគណនេយ្យភាពសង្គមត្រូវអនុវត្តទៅតាមវដ្តនៃសកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គមប្រចាំឆ្នាំ។ វដ្តសកម្មភាព នៃការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គម ត្រូវបានបែងចែកជា០៣ដំណាក់កាលគឺ៖
- តម្លាភាព ភាពងាយទទួលបានព័ត៌មាននានា និងព័ត៌មានថវិកា
- ការត្រួតពិនិត្យតាមដានដោយប្រជាពលរដ្ឋ
- ការអនុវត្ត ត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃ ផ.ស.រ.គ.
ដំណាក់កាលនីមួយៗបែងចែកជាសកម្មភាព ឬជំហានសំខាន់ៗដូចខាងក្រោម៖
ដំណាក់កាល |
ជំហាន |
ក្របខ័ណ្ឌពេលវេលា |
១. តម្លាភាព ភាពងាយទទួលបានព័ត៌មាននានា និងព័ត៌មានថវិកា |
១, ការប្រមូលទិន្នន័យ |
មករា-មីនា |
២, ការបញ្ចូលទិន្នន័យ |
មករា-មីនា |
៣, ការផលិតទិន្នន័យលទ្ធផលការងារ |
មករា-មីនា |
៤, ការរៀបចំ និងផ្សព្វផ្សាយកញ្ចប់ព័ត៌មានសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋ |
មករា-មីនា |
២.ការត្រួតពិនិត្យតាមដានដោយប្រជាពលរដ្ឋ |
៥,ការពិនិត្យវាយតម្លៃអំពីលទ្ធផលការងារ |
មេសា-កក្កដា |
៦, ការរៀបចំ ផ.ស.រ.គ. |
មេសា-កក្កដា |
៣. ការអនុវត្ត ត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃ ផ.ស.រ.គ. |
៧, ការអនុវត្ត ផ.ស.រ.គ. |
មករា-ធ្នូ |
៨, ការត្រួតពិនិត្យ និងការវាយតម្លៃ ផ.ស.រ.គ. |
មករា-ធ្នូ |
ការបរិយាយលម្អិតអំពីដំណាក់កាល និងជំហាននីមួយៗមានដូចខាងក្រោម៖
៤.១. ដំណាក់កាលទី១៖ តម្លាភាព ភាពងាយទទួលបានព័ត៌មាននានា និងព័ត៌មានថវិកា
ក្នុងការអនុវត្តការងារគណនេយ្យភាពសង្គមដំណាក់កាលទី១ ត្រូវអនុវត្តក្នុងអំឡុងខែមករាដល់ខែមីនា ដែលនៅក្នុងដំណាក់កាលនេះ ការអនុវត្តសកម្មភាពត្រូវបានបែងចែកជាមាន០៤ជំហាន រួមមាន៖
-
ជំហានទី២ ការបញ្ចូលទិន្នន័យ៖ អង្គភាពផ្តល់សេវាត្រូវយកទម្រង់ស្រង់ទិន្នន័យដែលបានពិនិត្យបញ្ជាក់ ដើម្បីបញ្ចូលទិន្នន័យទៅក្នុងប្រព័ន្ធត្រួតពិនិត្យតាមដានការអនុវត្តសកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គម។
ប្រធានអង្គភាពផ្តល់សេវាត្រូវពិនិត្យមើលភាពត្រឹមត្រូវនៃទិន្នន័យ និងរៀបចំកិច្ចប្រជុំផ្ទៃក្នុង ដើម្បីបញ្ជាក់លទ្ធផល។
|
-
ជំហានទី២ ការបញ្ចូលទិន្នន័យ៖ អង្គភាពផ្តល់សេវាត្រូវយកទម្រង់ស្រង់ទិន្នន័យដែលបានពិនិត្យបញ្ជាក់ដោយប្រធានការិយាល័យជំនាញថ្នាក់ក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ ដើម្បីបញ្ចូលទិន្នន័យទៅក្នុងប្រព័ន្ធត្រួតពិនិត្យតាមដានការអនុវត្តសកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គម។ ប្រធានអង្គភាពផ្តល់សេវាត្រូវពិនិត្យមើលភាពត្រឹមត្រូវនៃការបញ្ចូលទិន្នន័យតាមរយៈការផលិតសេចក្តីព្រាងនៃទិន្នន័យលទ្ធផលការងារ (Post-On) និងរៀបចំកិច្ចប្រជុំផ្ទៃក្នុង របស់ខ្លួនដើម្បីពិនិត្យមើល និងបញ្ជាក់ពីភាពត្រឹមត្រូវនៃទិន្នន័យលទ្ធផលការងារដែលបានបញ្ចូលក្នុងប្រព័ន្ធទិន្នន័យ។
|
-
ជំហានទី៣ ការផលិតទិន្នន័យលទ្ធផលការងារ (Post-On)៖ អង្គភាពផ្តល់សេវា
ផលិតទិន្នន័យលទ្ធផលការងារ (Post-On) ចេញពីប្រព័ន្ធត្រួតពិនិត្យតាមដានការអនុវត្តសកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គម ដែលព័ត៌មានទាំងនោះពាក់ព័ន្ធនឹងលទ្ធផលនៃការបំពេញការងារធៀបទៅនឹងស្តង់ដា របស់ក្រសួងសាមី ព្រមទាំងព័ត៌មានអំពីថវិកាចំណូល ចំណាយ និងគម្រោង។ ប្រធានអង្គភាពផ្តល់សេវាត្រូវធ្វើការចុះហត្ថលេខាសង្ខេប ឬបោះត្រាលើទិន្នន័យលទ្ធផលការងារដែលត្រូវយកទៅបិទលើផ្ទាំងកញ្ចប់ព័ត៌មានសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋ (I4Cs)។
|
ជំហានទី៤ ការរៀបចំ និងផ្សព្វផ្សាយកញ្ចប់ព័ត៌មានសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋ៖ អង្គភាពផ្តល់សេវានីមួយៗ ត្រូវយកទិន្នន័យលទ្ធផលការងារ
(Post-On) ទៅបិទផ្សព្វផ្សាយនៅលើផ្ទាំងកញ្ចប់ព័ត៌មានសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋ (I4Cs) តាមអង្គភាពផ្តល់សេវារបស់ខ្លួន និងផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានអំពីសិទ្ធិ ស្តង់ដាការបំពេញការងារ និងថវិកាជូនប្រជាពលរដ្ឋអំឡុងពេលដែលមកទទួលសេវា។ ជាមួយគ្នានេះដែរ អ្នកសម្របសម្រួលគណនេយ្យភាពសហគមន៍ធ្វើការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានទាំងនេះជូនប្រជាពលរដ្ឋនៅសហគមន៍មូលដ្ឋាន តាមរយៈការរៀបចំកិច្ចប្រជុំតាមភូមិ ប្រើប្រាស់ឧបករណ៍បំពងសំឡេងតាមភូមិ និងការចុះទៅតាមផ្ទះក្រុមជនងាយរងគ្រោះ មានជាអាទិ៍។
|
|
៤.២. ដំណាក់កាលទី២៖ ការត្រួតពិនិត្យតាមដានដោយប្រជាពលរដ្ឋ
ក្នុងការអនុវត្តសកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គមដំណាក់កាលទី២ ត្រូវអនុវត្តក្នុងអំឡុងខែមេសាដល់ខែកក្កដា ដែលនៅក្នុងដំណាក់កាលនេះ ការអនុវត្តសកម្មភាពត្រូវបានបែងចែកជាមាន០២ជំហាន ដូចខាងក្រោម៖ |
-
ជំហានទី៥ ការពិនិត្យវាយតម្លៃអំពីលទ្ធផលការងារនៃការផ្តល់សេវា៖ អ្នកសម្របសម្រួល គណនេយ្យភាពសហគមន៍ ធ្វើការសម្របសម្រួល ក្នុងកិច្ចប្រជុំដាក់ពិន្ទុដោយប្រជាពលរដ្ឋ ដើម្បីផ្តល់ឱកាសដល់ប្រជាពលរដ្ឋធ្វើការវាយតម្លៃទៅលើការបំពេញការងារ ចំណុចខ្លាំង ចំណុចខ្សោយ និងលើកឡើងនូវសកម្មភាពកែលម្អចំណុចខ្សោយ របស់
អង្គភាពផ្តល់សេវាទាំងបី ដែលប្រជាពលរដ្ឋធ្លាប់ទៅទទួលសេវា។ ទន្ទឹមនឹងនេះ មន្រ្តី បុគ្គលិកអង្គភាពផ្តល់សេវា ក៏ត្រូវធ្វើការពិនិត្យ វាយតម្លៃការបំពេញការងាររបស់អង្គភាពសាមីនីមួយៗផងដែរ ដើម្បីស្វែងរកចំណុចខ្វះខាតនិងរៀបចំសកម្មភាពកែលម្អចំណុចខ្វះខាតទាំងនោះ។
|
- ជំហានទី៦ ការរៀបចំផែនការសកម្មភាពរួមស្តីពីការងារគណនេយ្យភាពសង្គម (ផ.ស.រ.គ.)៖ មេឃុំ ចៅសង្កាត់ ដោយមានការជួយគាំទ្រផ្នែកបច្ចេកទេស និងសម្របសម្រួលរបស់អង្គការសង្គមស៊ីវិល និងអ្នកសម្របសម្រួលគណនេយ្យភាពសហគមន៍ ដើម្បីរៀបចំកិច្ចប្រជុំរួមរវាងតំណាងប្រជាពលរដ្ឋ និងតំណាងអង្គភាពផ្តល់សេវានីមួយៗ ដើម្បីធ្វើបូកសរុបបញ្ហា តម្រូវការ និងដំណោះស្រាយនានា ដែលទទួលបានពីការពិនិត្យវាយតម្លៃខ្លួនឯងរបស់អង្គភាពផ្តល់សេវា និងការពិនិត្យវាយតម្លៃរបស់ប្រជាពលរដ្ឋដើម្បីបង្កើតជាផែនការសកម្មភាពរួមស្តីពីការងារគណនេយ្យភាពសង្គម (ផ.ស.រ.គ.) សម្រាប់ធ្វើការកែលម្អការបំពេញការងារ និងផ្តល់សេវាសាធារណៈរបស់អង្គភាពផ្តល់សេវានីមួយៗ។ ជាមួយគ្នានេះដែរ រដ្ឋបាលឃុំ សង្កាត់ទទួលខុសត្រូវក្នុងការយកគម្រោង សកម្មភាពនានានៃ ផ.ស.រ.គ. ដាក់បញ្ចូលទៅក្នុងកម្មវិធីវិនិយោគបីឆ្នាំរំកិលឃុំ សង្កាត់។ ក្នុងនោះផងដែរ រដ្ឋបាលឃុំ សង្កាត់តាមរយៈមន្រ្តីបង្គោលគណនេយ្យភាពសង្គមថ្នាក់ឃុំ សង្កាត់ ត្រូវធ្វើការបញ្ចូលគម្រោង សកម្មភាពនានារបស់ ផ.ស.រ.គ. ទៅក្នុងប្រព័ន្ធត្រួតពិនិត្យតាមដានការអនុវត្តសកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គម និងផលិតទិន្នន័យលទ្ធផលការងារ ផ.ស.រ.គ. ដើម្បីបិទផ្សាយព័ត៌មាននៅតាមរដ្ឋបាល ឃុំ សង្កាត់ និងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយជូនប្រជាពលរដ្ឋនៅមូលដ្ឋាន។ ទន្ទឹមនឹងនេះ រដ្ឋបាលឃុំ សង្កាត់ត្រូវរៀបចំបង្កើតគណៈកម្មាធិការ ផ.ស.រ.គ. ដើម្បីធ្វើការត្រួតពិនិត្យតាមដាន វាយតម្លៃ និងដោះស្រាយនូវបញ្ហាប្រឈមនានាពាក់ព័ន្ធនឹងការអនុវត្តគម្រោង សកម្មភាពរបស់ ផ.ស.រ.គ.។

|
៤.៣. ដំណាក់កាលទី៣៖ ការអនុវត្ត ត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃ ផ.ស.រ.គ. ក្នុងអំឡុងខែសីហា ដល់ខែធ្នូ ជាពេលវេលាក្នុងការអនុវត្តសកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គមជំហានទាំង០២ នៃដំណាក់កាលទី៣៖ |
- ជំហានទី៧ ការអនុវត្ត ផ.ស.រ.គ. ៖ ការរៀបចំ និងអនុវត្តគម្រោង និងសកម្មភាពនានានៃ ផ.ស.រ.គ. ទាំងគម្រោង សកម្មភាពដែលត្រូវការគាំទ្រធនធានពីខាងក្រៅ (ក្រសួង ស្ថាប័ន រដ្ឋបាលរាជធានី ខេត្ត ក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ អង្គការសង្គមស៊ីវិល និងសប្បុរសជន) និងគម្រោង សកម្មភាពដែលប្រើប្រាស់ធនធានរបស់អង្គភាពផ្តល់សេវាសាមី។ ការអនុវត្តគម្រោង សកម្មភាពនេះមានគោលបំណងលើកកម្ពស់ការបំពេញការងារ ការផ្តល់សេវា និងការអភិវឌ្ឍមូលដ្ឋាន ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការនានារបស់ប្រជាពលរដ្ឋ។ គណៈកម្មាធិការ ផ.ស.រ.គ. ត្រូវរៀបចំរបាយការណ៍វឌ្ឍនភាព បញ្ហាប្រឈម ផ្អែកលើការប្រមូលព័ត៌មានពីអង្គភាពផ្តល់សេវាពាក់ព័ន្ធ និងធ្វើទៅតាមទម្រង់បែបបទ និងសេចក្តីណែនាំនានាដែលបានកំណត់។
|
ជំហានទី៨ ការត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃ ផ.ស.រ.គ.៖ ការត្រួតពិនិត្យ វាយតម្លៃ ផ.ស.រ.គ. ត្រូវរៀបចំឡើងតាមរយៈការប្រជុំប្រចាំត្រីមាស ឆមាស និងប្រចាំឆ្នាំរបស់គណៈកម្មាធិការ ផ.ស.រ.គ. ដើម្បីពិនិត្យមើលវឌ្ឍនភាព បញ្ហាប្រឈម និងស្វែងរកដំណោះស្រាយ ក៏ដូចជារៀបចំផែនការក្នុងកៀរគរធនធាន ដើម្បីគាំទ្រ ដល់ការអនុវត្តគម្រោង សកម្មភាព ផ.ស.រ.គ.។
|