របាយការណ៍វាយតម្លៃនៃកម្មវិធីជាតិ ដំណាក់កាលទី១ (កជទី១)

Banner
ក្នុង​អំឡុង​ពេល​នៃ​ការអនុវត្ត​ កជទី១ ​ គ.ជ.អ.ប.​ បាន​តាម​ដាន​ត្រួតពិនិត្យ​ជា​ប្រចាំ​ និង​បាន​វាយតម្លៃ​ពាក់​កណ្តាល​កម្មវិធី​ដែល​បាន​ធ្វើ​ឡើង​នៅ​ចុង​ឆ្នាំ២០១៦​។ ក្នុងនោះ ​ដោយសារ​វិបត្តិ​នៃ​ជំងឺ​កូវីដ-១៩​ ដែល​បាន​កើត​ឡើង​ពី​ឆ្នាំ២០២០​ ដល់​ឆ្នាំ២០២២​ បន្ទាប់ពី​បញ្ចប់​ការអនុវត្ត​ កជទី១​ នៅ​ចុង​ឆ្នាំ២០២០​ គ.ជ.អ.ប.​ ពុំ​បាន​វាយតម្លៃ​ចុង​បញ្ចប់​នៃ ​កជទី១​​ ឡើយ​។ ​រហូត​ដល់​ឆ្នាំ២០២៤​ ដោយ​មាន​ការគាំទ្រ​ពី​គម្រោង​ “ការពង្រឹង​តម្លាភាព​ និង​គណនេយ្យភាព​ក្នុង​អភិបាលកិច្ច​មូលដ្ឋាន​តាមរយៈ​ការចូលរួម​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ”​ (STA) ​គាំទ្រ​ហិរញ្ញប្បទាន​ពី​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​ តាមរយៈ​រាជរដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​ប្រចាំ​កម្ពុជា​ និង​កម្មវិធី​អភិវឌ្ឍន៍​សហប្រជាជាតិ​ប្រចាំ​កម្ពុជា​ ​(UNDP)​ គ.ជ.អ.ប.​ បាន​រៀបចំ​ការវាយតម្លៃ​បញ្ចប់​នៃ​កជទី១​នេះ​ឡើង​ ក្នុង​បំណងកំណត់​សមិទ្ធផល​សំខាន់ៗ​ដែល​សម្រេច​បាន ​សិក្សា​ផលជះ​ពី​ការអនុវត្ត​កជទី១​ទៅ​លើ​ជីវភាព​រស់នៅ​របស់​ប្រជាជន​ និង​ប្រមូល​ភស្តុតាង​ដើម្បី​ចងក្រង​ជា​មេរៀន​និង​បទពិសោធន៍​សម្រាប់​ជា​មូលដ្ឋាន​ក្នុង​ការកែលម្អ​ការអនុវត្ត​កំណែ​ទម្រង់​វិមជ្ឈការ​ និង​វិសហមជ្ឈការ​នៅ​ដំណាក់កាល​បន្ត​បន្ទាប់​។

វិធីសាស្ត្រ​ដែល​បាន​ប្រើប្រាស់​ក្នុង​ការវាយតម្លៃ​ កជទី១ ​គឺ​ការសិក្សា​លើ​ឯកសារ​ពាក់ព័ន្ធ​ ការប្រមូល​ ការវិភាគ​ទិន្នន័យ​ដែល​មាន​ស្រាប់​នៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​ទិន្នន័យ​ ការពិភាក្សា​ សម្ភាសន៍​ជាមួយ​ក្រុម​អ្នក​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​ ដែល​ជា​មន្ត្រី​នៃ​ក្រសួង​ ស្ថាប័ន​នៅ​ថ្នាក់ជាតិ​ ក្រុមប្រឹក្សា​ និង​មន្ត្រី​នៃ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ សហគមន៍​ ប្រជាពលរដ្ឋ​ ដៃគូអភិវឌ្ឍន៍​ និង​អង្គការ​សង្គម​ស៊ីវិល​ពាក់ព័ន្ធ​នានា​ដែល​មាន​ចំនួនសរុប​១.៤២៥នាក់​ ក្នុងនោះ​ស្ត្រី​ចំនួន៤៣០នាក់​ ស្មើនឹង​៣០%​ ដែល​មាន​របក​គំហើញ​សំខាន់ៗ​      ដូច​ខាង​ក្រោម​៖


សមាសធាតុ​កម្មវិធីទី១​៖​ អំពី​ការរៀបចំ​ស្ថាប័ន​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ

ផ្អែក​តាម​ការស្ទង់​មតិ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​ចំនួន១.១២៧នាក់​ ក្នុងនោះ​៩០៣នាក់​ ស្មើនឹង​៨០% ​យល់​ឃើញ​ថា​បើ​ប្រៀបធៀប​ទៅ​នឹង​មុន​ពេល​ធ្វើ​កំណែ​ទម្រង់​ រចនាសម្ព័ន្ធ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នាពេល​បច្ចុប្បន្ន​មាន​លក្ខណៈ​សមស្រប​ និង​អាច​ធានា​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​អនុវត្ត​តួនាទី​ ភារកិច្ច​របស់​ខ្លួនឱ្យមានប្រសិទ្ធភាពល្អ និងល្អប្រសើរ និងចំនួន២១៤នាក់​ (២០%)​ យល់​ឃើញ​ថា​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ក្នុង​កម្រិត​មធ្យម​ និង​ទាប​។ ​ទន្ទឹមគ្នានេះ​ ផ្អែក​តាម​ការស្ទង់​មតិ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​១.៤២៥នាក់​ ក្នុងនោះ​៩៧៦នាក់​ស្មើនឹង​៦៨%​ យល់​ថា​ស្ថាប័ន​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ដែល​បាន​រៀបចំ​ឡើង​វិញ​នេះ​បាន​លើក​កម្ពស់​ការអភិវឌ្ឍ​តាម​បែប​ប្រជា​ធិបតេយ្យ​ក្នុង​កម្រិត​ល្អ​ និង​ល្អ​ប្រសើរ ​និង​ចំនួន៤៣២នាក់​ (៣០%)​ យល់​ថា​លើកកម្ពស់​ការអភិវឌ្ឍ​តាម​បែប​ប្រជា​ធិបតេយ្យ​ក្នុង​កម្រិត​ទាប​ និង​មធ្យម​។ ក្នុងនោះ​ បញ្ហា​ប្រឈម​ជា​គន្លឹះ​ត្រូវ​បាន​រក​ឃើញ​ ដូចជា​រចនាសម្ព័ន្ធ​ និង​ប្រព័ន្ធ​អភិបាលកិច្ច​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នៅ​មិន​ទាន់​មាន​លក្ខណៈ​សម​ស្រប​ពេញលេញ​តាម​ចរិតលក្ខណៈ​ផ្សេងៗ​គ្នា​នៃ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នីមួយៗ​ (លក្ខណៈ​ជា​ទីក្រុងធំៗ​ ទីប្រជុំជន​ និង​តំបន់ជនបទ​ ភូមិសាស្រ្ត​ ប្រជាសាស្រ្ត​ និង​សក្តានុពល​សេដ្ឋកិច្ច​) និង​រចនាសម្ព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​របស់​រដ្ឋបាល​រាជធានី​ ខេត្ត​នៅ​ពុំ​ទាន់​ឆ្លើយតប​ទៅ​នឹង​គោលការណ៍​នៃ​រដ្ឋបាល​ឯកភាព​ ដូច​រចនាសម្ព័ន្ធ​ និង​ប្រព័ន្ធ​អភិបាលកិច្ច​របស់​រដ្ឋបាល​ក្រុង​ ស្រុក​នៅ​ឡើយ​។


សមាសធាតុ​កម្មវិធីទី២​៖​ អំពី​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​ និង​អភិវឌ្ឍន៍​ធនធាន​មនុស្ស​នៅ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​

ការស្ទង់​មតិ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​១.៤២៥នាក់​ ក្នុងនោះ​១.០៤៨នាក់​ស្មើនឹង​៧៣%​ យល់​ថា​ បុគ្គលិក​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ​ឥរិយាបថ​បាន​ល្អ​ និង​ល្អ​ប្រសើរ​។ ​ប្រជាពល​ជា​ច្រើន​ដែល​ក្រុមការងារ​វាយតម្លៃ​បាន​ជួប​សម្ភាសន៍​បាន​សម្តែង​ការពេញ​ចិត្ត​ចំពោះ​ការផ្តល់​សេវា​រដ្ឋបាល​តាម​យន្តការ​ច្រក​ចេញ​ចូល​តែមួយ​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ ដោយ​បាន​លើក​ឡើង​ថា​ បុគ្គលិក​ផ្តល់​សេវា​នៅ​តាម​យន្តការ​ច្រក​ចេញ​ចូល​តែ​មួយ​មាន​ភាព​រាក់ទាក់​ បាន​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​ និង​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ជួយ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​មក​ទទួល​សេវា​រដ្ឋបាល​នៅ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​។ ទោះបី​មាន​បុគ្គលិក​ជា​ច្រើន​ត្រូវ​បាន​ផ្ទេរ​ទៅ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ក៏​ដោយ​ ក៏​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ ជាពិសេស​រដ្ឋបាល​ក្រុង​ ស្រុក​បាន​លើក​ឡើង​អំពី​បញ្ហា​ប្រឈម​នៃ​ការខ្វះ​ទាំង​ចំនួន​បុគ្គលិក​ និង​ទាំង​សមត្ថភាព​ជំនាញ​សម្រាប់​អនុវត្ត​មុខងារ​តាម​វិស័យ​នានា​ដែល​បាន​ផ្ទេរ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ក្រុង​ ស្រុក​។ ​ភាពយឺតយ៉ាវ​នៃ​ការរៀបចំ​ និង​ដាក់​ឱ្យ​អនុវត្ត​នូវ​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​ផ្អែក​លើ​សមិទ្ធកម្ម​នៅ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ក៏​ជា​បញ្ហា​ប្រឈម​ជា​គន្លឹះ​មួយ​ក្នុង​ការជំរុញ​ និង​លើក​កម្ពស់​ប្រសិទ្ធ​ភាព​នៃ​ការបំពេញ​ការងារ​របស់​បុគ្គលិក​រដ្ឋបាល
​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​។


សមាសធាតុ​កម្មវិធីទី៣​៖ ​អំពី​ការ​ផ្ទេរ​មុខងារ​ទៅ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​

ការស្ទង់​មតិ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​សរុប​ចំនួន១,៤២៣នាក់​ ក្នុងនោះ​១.០៧៧នាក់​ស្មើនឹង​៧៥%​ យល់​ថា​មុខងារ​ សិទ្ធិ​អំណាច​ និង​ការទទួល​ខុស​ត្រូវ​ដែល​បាន​ផ្ទេរ​ទៅ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​មាន​កម្រិត​ច្រើន​សមស្រប​សម្រាប់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ផ្តល់​សេវា​សាធារណៈ​ឆ្លើយតប​ទៅ​នឹង​តម្រូវការ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្នុង​ដែន​សមត្ថកិច្ច​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នីមួយៗ​។ ​ទោះបី​ មុខងារ​ជា​ច្រើន​ត្រូវ​បាន​ផ្ទេរ​ទៅ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ក៏​ដោយ​ ភាព​យឺតយ៉ាវ​នៃ​ការផ្ទេរ​ធនធាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​ និង​​ការរៀបចំ​សេចក្តី​ណែនាំ​បច្ចេកទេស​ស្តីពី​គោលការណ៍​ នីតិវិធី​ និង​ស្តង់ដា​សេវា​សម្រាប់​ការអនុវត្ត​មុខងារ​តាម​វិស័យ​មួយ​ចំនួន​ដែល​បាន​ផ្ទេរ​ទៅ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​គឺជា​ឧបសគ្គ​ចម្បង​មួយ​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ជួប​ការលំបាក​ក្នុង​ការផ្តួច​ផ្តើម​ការដឹកនាំ​ គ្រប់គ្រង​ ចាត់ចែង​ការអនុវត្ត​មុខងារ​តាម​វិស័យ​ទាំងនោះ​ប្រកប​ដោយ​ភាព​ម្ចាស់ការ​ និង​ការទទួល​ខុស​ត្រូវ​ខ្ពស់​។


សមាសធាតុ​កម្មវិធីទី៤​៖​ អំពី​វិមជ្ឈការ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ និង​ប្រព័ន្ធ​កសាង​ផែនការ​

ការស្ទង់​មតិ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​ចំនួន១.៤២៥នាក់​ ក្នុងនោះ​១.០០៣នាក់​ ស្មើនឹង​៧០%​ យល់ ​ឃើញ​ថា​ការគ្រប់គ្រង​និង​ការប្រើប្រាស់​ធនធាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ តម្លាភាព​ និង​គណនេយ្យភាព​ក្នុង​កម្រិតល្អ​។  ​ការរៀបចំ​ និង​ដាក់​ឱ្យ​អនុវត្ត​ប្រព័ន្ធ​កសាង​ផែនការ​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ផ្អែក​តាម​តម្រូវការ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ និង​ដោយ​មាន​ការចូលរួម​ពី​ប្រជាពលរដ្ឋ​ ក៏​ជា​សមិទ្ធផល​ដ៏​សំខាន់​មួយ​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​នៃ​កជទី១​។ ​ផ្អែក​តាម​ប្រព័ន្ធ​កសាង​ផែនការ​នេះ​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នីមួយៗ​មាន​មូលដ្ឋាន​រៀបចំ​ផែនការ​អភិវឌ្ឍន៍​ប្រាំ​ឆ្នាំ​ និង​កម្មវិធី​វិនិយោគ​៣​ឆ្នាំ​រំកិល​របស់​ខ្លួន​ដោយ​ពុំ​ទាន់​មាន​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ណា​មួយ​ត្រូវ​បាន​រក​ឃើញ​ពុំ​មាន​ផែនការ​អភិវឌ្ឍ​និង​កម្មវិធី​វិនិយោគ​ឡើយ​។ ​ការស្ទង់​មតិ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​ចំនួន១.៤២៥នាក់​ អ្នក​ដែល​យល់​ឃើញ​ថា​ប្រព័ន្ធ​កសាង​ផែនការ​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​បាន​បង្ក​លក្ខណៈ​ឱ្យ​មាន​ការចូលរួម​ពី​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្នុង​ការលើក​ឡើង​បញ្ហា​ប្រឈម​ និង​តម្រូវការ​នានា​របស់​ខ្លួន​បាន​ល្អ ​និង​ល្អ​ប្រសើរ​មាន​ចំនួន៧៥៤នាក់​ ឬ​ស្មើនឹង​៧២%​។ ទោះ​បី​ជា​ធនធាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​មាន​ការកើន​ឡើង​ក៏​ដោយ​ ប៉ុន្តែ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នៅ​ពុំ​ទាន់​មាន​ធនធាន​សមស្រប​សម្រាប់​ការផ្តល់​សេវា​ និង​ការអភិវឌ្ឍ​មូលដ្ឋាន​ដើម្បី​ឆ្លើយតប​ទៅ​នឹង​តម្រូវការ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​បាន​កំណត់​ក្នុង​ផែនការ​អភិវឌ្ឍន៍​ និង​កម្មវិធី​វិនិយោគ​របស់​ខ្លួន​ឱ្យ​បាន​ពេញលេញ​នៅ​ឡើយ​។ ​ ជាមួយគ្នានេះដែរ​ ទោះ​បី​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​កសាង​ផែនការ​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​បាន​តម្រូវ​ឱ្យ​មាន​ការចូលរួម​ពី​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក៏​ដោយ​ ក៏​ការអនុវត្ត​ជាក់ស្តែង​មន្ត្រី​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ភាគ​ច្រើន​ទទួល​ស្គាល់​ថា​មាន​ការលំបាក​ក្នុង​ការជំរុញ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ឱ្យ​មក​ចូលរួម​ក្នុង​កិច្ចដំណើរការ​កសាង​ផែនការ​របស់​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នីមួយៗ​។


សមាសធាតុ​កម្មវិធីទី៥​៖ ​អំពី​ស្ថាប័ន​គាំទ្រ​កំណែ​ទម្រង់​វិមជ្ឈការ​ និង​វិសហមជ្ឈការ​

ការខិតខំ​ពង្រឹង​ និង​លើក​កម្ពស់​ភាពម្ចាស់​របស់​ក្រសួង​ ស្ថាប័ន​ទាំង​នៅ​ថ្នាក់​ជាតិ​ និង​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ក្នុង​ការអនុវត្ត​សកម្មភាព​នានា​នៃ​កំណែ​ទម្រង់​វិមជ្ឈការ​ និង​វិសហមជ្ឈការ​ត្រូវ​បាន​មើល​ឃើញ​ថា​ ជា​សមិទ្ធផល​ចម្បង​មួយ​នៅ​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​នៃ​ការអនុវត្ត​ កជទី១​។ ការស្ទង់​មតិ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​១.៤០៦នាក់​ ក្នុងនោះ ​១.០៣៣នាក់​ ស្មើនឹង​៧៣% ​យល់​ថា​ យន្តការ​ដឹកនាំ​ការងារ​កំណែ​ទម្រង់​វិមជ្ឈការ​និង​វិសហមជ្ឈការ​ដែល​បាន​បង្កើត​ និង​ដំណើរការ​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​នៃ ​កជទី១​ មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ល្អ​។

 

ជារួម​ ការអនុវត្ត​ កជទី១​ ពិត​ជា​បាន​រៀបចំ​ស្ថាប័ន​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ឱ្យ​ដំណើរការ​តាម​ប្រព័ន្ធ​អភិបាលកិច្ច​ស្រប​តាម​គោលការណ៍​នៃ​ការអភិវឌ្ឍ​តាម​បែប​ប្រជាធិបតេយ្យ​ ដោយ​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​កាន់តែ​មាន​តួនាទី​ ការទទួល​ខុស​ត្រូវ​ច្បាស់លាស់​ ព្រម​ទាំង​មាន​មុខងារ​ និង​ធនធាន​ក្នុង​កម្រិត​សមស្រប​មួយ​សម្រាប់​ការផ្តល់​សេវា​សាធារណៈ ​និង​ការអភិវឌ្ឍ​មូលដ្ឋាន​ដែល​ផ្តល់​ផល​ប្រយោជន៍​ដល់​ការលើក​កម្ពស់​ជីវភាព​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​នៅ​តាម​មូលដ្ឋាន​ ដែល​ជា​ការចូលរួម​ចំណែក​ដល់​ការអភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​ជាតិ​ និង​ការចូលរួម​កាត់​បន្ថយ​ភាពក្រីក្រ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​។

 


 ដើម្បីទាញយកឯកសារ៖ របាយការណ៍ស្តីពីលទ្ធផលនៃការវាយតម្លៃកម្មវិធីជាតិសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យនៅថ្នាកើក្រោមជាតិដំណាក់កាលទី១ ២០១០-២០២០

icon

អត្ថបទពាក់ព័ន្ធ ៖

ទំនាក់ទំនង

ស្ថិតក្នុងបរិវេណក្រសួងមហាផ្ទៃ អគារ (V) មហាវិថីព្រះនរោត្តម សង្កាត់ទន្លេបាសាក់ ខណ្ឌចំការមន រាជធានីភ្នំពេញ ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា

(+855) 78 575 775

info@ncdd.gov.kh

ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ

គណនេយ្យភាពសង្គម

Social MediaSocial Media
© រក្សាសិទិ្ធគ្រប់យ៉ាងដោយ គ.ជ.អ.ប. ឆ្នាំ​ ២០២៥
សហការរៀបចំដោយ ៖  
logo_s_ncdd
logo_s_japan
UNDP